maandag 8 juni 2015

#TGIF06 Watercolor


De designers van de TGIF-Challenge hebben deze week weer een totaal nieuwe uitdaging voor ons uitgezet. Eigenlijk een héle oude maar ook ontzettend leuke uitdaging want als kind was er toch eigenlijk niets leuker dan knoeien met waterverf, toch ?


Met deze watercolor-challenge kunnen we daar weer eens ouderwets mee aan de slag, Ik ben in eerste instantie begonnen met een heel traditionele invulling van de opdracht.



\


Toe ik dit kaartje klaar had, was in niet helemaal tevreden. In ieder geval niet voor deze Challenge want dat houd voor mij in dat er toch ook met deze al-oude techniek, uiteindelijk iets nieuws uit de koker moet komen.

Ik heb het daarom over een heel andere boeg gegooid en onderstaande kaart gemaakt voor deze TGIF-Challenge.





Tja, als je aan een challenge meedoet, moet je van de vaste paden afkomen. Ook al is het resultaat nog zo leuk, toch wil je iets bijzonders laten zien.

Ik denk dat ik met dit kaartje van de regenboog iets niet reguliers heb laten zien.
Ik ben begonnen met het spelen van inkt op aquarel papier, Ik heb de nat in nat techniek gebruikt om zachte vormen en kleuren te krijgen. Ik wilde tevens een regenboog maken maar deze ook weer onderbreken. Dat het ik gedaan door de vierkantjes te gebruiken.
De "Over The Rainbow" stempelset zag ik in de catalogus en moest hem hebben. Het duurde me te lang voor ik hem kon bestellen.
De achtergrond van de letters en het tekstje heb ik ingestempeld met diverse kleuren. Het zonnetje heb ik ook ingestempeld en hier nog een knoop op genaaid. Door met garen, lint en knopen te spelen krijg je een goed 3D effect. Bovendien vind ik het leuk om deze verschillende materialen met elkaar te combineren.

Built for Free Using: My Stampin Blog






1 opmerking:

  1. Goodness both these cards are so creative, love what you have done with the rainbow.

    BeantwoordenVerwijderen