vrijdag 31 maart 2017

totally-techniques-blog-hop-bokeh



Het is alweer de laatste vrijdag van de maand en dat betekent voor ons als "Totally Techniques"- Designteam weer de hoogste tijd voor een blog hop waarbij we uiteraard ook weer gebruik maken van een nieuwe techniek.  Deze keer hebben we gekozen voor de "Bokeh-techniek".

Bokeh-techniek, zul je je misschien afvragen. Nou, het is een term die komt uit de fotografie. Ongetwijfeld ken je die foto's met zo'n dromige, wazige achtergrond. Bij die foto's is gebruik gemaakt van de Bokeh-techniek. Het woord Bokeh is afgeleid van het Japanse woord "boke" dat vertroebeling of vervaging betekent. De "h" is aan het eind toegevoegd om ons westerlingen duidelijk te maken hoe we het woord uit moeten te spreken.


Maar nu snel naar waar het echt om gaat, de toepassing van deze techniek bij het maken van kaarten.
Misschien heb je via bovenstaande link al kennis gemaakt met prachtige werk van mijn Stampin' Up! - vrienden uit andere delen van de wereld. Zelf ben ik mij tot onderstaand ontwerp gekomen.



Hiervoor heb ik een mal gemaakt met diverse maten van ronde ponsen. Door middel van ronddraaiende bewegingen met een beinkt sponsje heb ik rondjes gemaakt op een stukje whisper white cardstock. Ik heb de kleuren Marine mist, Soft sky en Pool party gebruikt. Door de rondingen te overlappen, ontstaat een doorschijnende effect.



Bij deze kaart heb ik, op een stukje watercolor paper, de ondergrond gekleurd en met white stempelinkt rondingen opgebracht. Hierbij krijg je ook het bokeh effect. Daarna heb ik van zilver foil sheet rondingen geponst en ze op plekken gelegd om de rondingen te benadrukken.



Hier heb ik een rouwkaart gemaakt met de bokeh techniek.





Via onderstaande "next"-button beland je met een klik aan de andere kant van de wereld. Daar kun je kennis maken met het ontwerp van Patrice Hallidy-Larsen uit Nieuw Zeeland.





Je kunt ook rechtstreeks naar de ontwerpen van alle andere deelneemsters aan deze Blog Hop.


Order of Blog Hop
  1. Patrice Halliday-Larsen – New Zealand
  2. Amy Koenders – USA
  3. Shelagh Freemantle – Canada
  4. Marine Wiplier - France
  5. Nadine Weiner – Germany
  6. Zoe Tant – UK
  7. Barbara Meyer – Australia
  8. Mathilde Kortekaas – Netherlands



2 opmerkingen:

  1. Very pretty projects! Love the colors that you used and your pretty designs! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cute card looks great with the kites. See you in Amsterdam Zoe x

    BeantwoordenVerwijderen